Egy üzlet sikere nagyban az összehangoltságban, a különböző területek egymásba fonódásában és a befektetésben rejlik. Az információs dömping korában, a technikai fejlődés előrehaladtával, az új, korszerűbb rendszerek figyelmen kívül hagyása (mely a gyors elemzést és döntést segíti) a vállalkozás háttérbe szorulását eredményezi a versenytársakkal szemben. Az információs és kommunikációs technológiák igénybevételével, komplexebb üzleti megoldások alkalmazásával növelhető a cég hatékonysága. Az üzleti intelligencia egy olyan ráfordítás, melynek bevezetésével a cég célzottabb rálátással lehet az üzlet gyengébben működő területeire és a jól működő részeket még eredményesebbé teheti.

 

122419gxigxe9ph.jpg

Az üzleti intelligencia (Business Intelligence = BI) olyan információs és kommunikációs technológia, mely a különálló területekről, adatforrásokból kinyert adatokat képes összekapcsolni, a közöttük fennálló kapcsolatokat feltárni, rendszerezni és elemezni. Mindezen adatok lehetnek vállalaton belüli és kívüliek egyaránt.

A BI alkalmazás az adatok rendszerezése folyamán segítheti a cég döntéshozóit a megfelelő információk kinyerésével és elemzésével. Támogatják a vezetőt a döntési folyamatban, azáltal, hogy nem csupán az adatok rendszerezésére képes, hanem a tendenciák felismerésére is, vagy akár megmutatja, hogy egy adott vezetői döntés milyen következményeket vonna maga után. Így tehát az adatok kinyerése mellett a vállalat működését modellezi, előrevetíti a különböző üzleti helyzetek lehetséges buktatóit, és képes nyomon követni a döntések teljes életciklusát.

 

A BI elterjedtsége

A BI üzleti megoldások piaca egy 2010-es adat szerint világszerte elérte a 10 milliárd dollárt, de a növekedés egyértelmű – eltérő ütemben – a különböző szektorokban és ágazatokban.

Egy BI rendszer bevezetése a vállalkozás méretétől, ágazatától, igényeitől és a cég informatikai fejlettségétől is függ, valamint számottevő tényező a vezetők, tulajdonosok és alkalmazottak IT képzettsége is.

A rendszer bevezetése 1-6 hónapig tart, míg költsége akár 20-30 millió forintig is terjedhet. Ez azonban függ a vállalkozás céljától. A költségek minimumra való csökkentése érdekében érdemes személyre szabott megoldásokban gondolkodni.

 uzleti-intelligencia_screenshot_20110923111921_original.jpg

 

A BI használatának köre:

-          beszámoló-, jelentés- és riportkészítés

-          üzleti, statisztikai elemzés

-          mutatók készítése

-          üzleti modellezés, előrejelzés, tervezés

-          idősoros elemzés: tárgyévek közti összehasonlítás

-          ügyfélszegmentálás

-          adatok földrajzi elemzése

-          grafikonok, adat vizualizációk

-          adat-, szöveg- és hangbányászat


BI technológiák

-          elemző: a miértekre keresi a választ.

-          riportkészítő: feltárja, hogy mi történt.

-          monitorozó: a jelenlegi állapot feltárása a cél, annak meghatározása, hogy mi történik a jelenben.

-          előrejelző: arra keresi a választ, hogy mi történhetne. Próbálja vizualizálni az elkövetkezendő dolgok bekövetkeztét.

 

Összefoglalás

Egy vállalkozás működése egyfajta versenyfutás az idővel. Létfontosságú, hogy a változásokról időben értesüljenek, azok kezelésére hatékony megoldással rendelkezzenek, kis befektetéssel elkerülve a negatív hatásokat. A mindenkori technológia és jogszabály, a konkurencia és a vevők, célcsoport állandó változásai követelik az előrejelzéseket, várható mintákat. 

A bejegyzés trackback címe:

https://cegsiker.blog.hu/api/trackback/id/tr57186113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása